یزدفردا "احمدرضا احمديان يزدی:همايش آي تي روستايي به علت دعوت از سخنران منتقد دولت لغو شد ؟ 
همايش IT روستايي به علت دعوت از جناب اقاي پرفسورعلي اكبر جلالي متخصص و كارشناس فناوري اطلاعات ومجري اولين روستاي الكترونيكي ايران و مجري شهر الكترونيك مشهد و بسياري از پروژه هاي فناوري اطلاعات در سطح كشور وحوزه بين الملل ، استاد مدعو دانشگاههاي اروپا و آمريكا و مشاور سازمان ملل ، به لحاظ اينكه ايشان سخنران منتقد دولت مي باشند لغو شد.
لغو اين همايش با دستور مستقيم ....ر و بنا به درخواست آقاي ....... انجام پذيرفت زيرا با پيگيري ايشان و درخواست مستقيم آقاي يوسف پور معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ..... مركز نشينان اعلام نمودند اين همايش با حضور آقاي جلالي نبايد برگزار شود چون ايشان منتقد دولت است. اين در حاليكه است كه بنا به دعوت انجام شده مقرر بود اين همايش در روز دوازدهم اسفند در سالن همايش برق منطقه اي برگزار شود و با توجه به تشكيل كميته علمي ، فراخوان و ارزيابي مقالات ، تشكيل كميته علمي و دعوت اساتيد و مدعوين و رزو هتل و پرداخت هزينه ها ، اين اقدام تامل برانگيز و نيازمند طرح چند سئوال است.

1- آيا مباحث علمي و تخصصي هم كارزار مقاصد سياسي شده است؟.
2- آيا در چندين سيمناري كه ايشان در استان حضور يافته اند نقدي از دولت داشته اند؟
3- آيا مي دانيد ايشان سمينار و كرسي درس خارج از كشور خود رابه خاطر يزد و تعلق خاطري كه دارند و اصراري كه شده است عليرغم دعوت قبلي و تهيه بليط در تاريخ فوق لغو نموده اند؟
4- آيا لازم بود جناب آقاي....... كه در كارنامه سياسي خود سابقه همكاري با جناحين را دارد ودر خوش خدمتي و ارائه آمار اغراق آميز شهرت دارند براي حفظ سلطنت خويش اين قدر موضوع را پيچيده تصور كند تا در آنچه به ايشان هيچ ربطي ندارد از مقامات شامخ وزارتخانه كسب تكليف كنند؟
5- آيا ....... نسبت به خط و مشي سياسي اعضاء هيت مديره سازمان خويش استحضار كامل دارند؟
6- آيا............ از محل اشتغال و وابستگي سياسي فرزندان خود و سهامي كه جناح مقابل در مقابل خوش خدمتي به نام ايشان نموده اند استحضار دارند؟
7- آيا رسانه ملي اصولگرا به اين موضوع وقوف ندارد كه جناب دكتر جلالي را مكرر به عنوان كارشناس در شبكه هاي ملي و حتي در طي دو نوبت در بخش تفسير اخبار 30/22 به خدمت گرفته است؟
8- آيا اقاي...... قسم جلاله ياد مي كنند كه براي خدمت آمده اند ؟ پس تامين مطامع جناح خاص به هر قيمت و تنها به منظور حفظ مقام ..........به چه معناست و آيا ايشان هيچ از احوالات ميهمان همايش از مراجع ديگري پرسيده اند و آيا هيچ بحث كارشناسي و سخنراني آقاي دكتر جلالي را شخصا" شنيده اند تا ملاكي براي قضاوت داشته باشند؟ ( در صورت علاقمندي، به مباحث ارائه شده توسط ايشان كه در شبكه چهار پخش مي شود توجه كنند)
9- آيا زمان آن نرسيده بين خط و مشي سياسي و مباحث كارشناسي تمايز قائل شويم ؟ آيا آقايان مسئول در هنگام مراجعه به پزشك نيز وضعيت و خط و مشي سياسي پزشك معالج و متخصص امراض را استعلام مي كنند و اينكه آيا روزي و در جايي منقد دولت بوده است.
10-آيا نسخه استان يزد با ديگر استانهاي كشور متفاوت است ؟( البته كه متفاوت است ) مگر مشاور فناوري اطلاعات و كريدور استانهاي اصفهان و خراسان رضوي آقاي جهانگرد ( منتقد شناسنامه دار دولت ، عضو حزب مشارکت و داماد معين ) نيست . ( بيچاره آقاي جلالي كه به هيچ حزب و دسته اي هم وابسته نيست )
11-آيا حاكمان دولت اصولگرا به اين حديث نبوي كه علم را در" هرجايي و از زبان هر شخصي " بايد آموخت باور دارند؟ يا به احكام ديني هم گزينشي عمل مي كنند.
12-آيا دست اندركاران اين همايش كه كارگزاران حكومتي را بهتر از ما مي شناسند بهتر نبود قبل از هرگونه اقدامي از ولي نعمتان خود استعلام كنند تا باقي مانده آبروي IT استان بعلت ...... ، چنين بر باد فنا نرود.
13- آيا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با حربه هاي چنيني مي تواند نقادان را سركوب كند و پروندهاي سراسر اشكال اين وزارتخانه را سامان دهد زيرا كه رفتار شترمرغي اين وزارتخانه كه گاهي ادعاي خصوصي بودن دارد و زماني با داشتن انحصار خود را دولتي ميداند و در امور بخش خصوصي دخالت مي كند ، در حوزه توسعه اينترنت ، اينترانت ، تعامل با بخش خصوصي و بهره برداري از فيبر نوري توجيه پذير است يا دندان بر جگر مي سائيم
و ده ها سئوال بي پاسخ ديگر؟ ..............و البته آنچه به جايي نرسد فرياد است.
اين اقدام اسف بار را به دانشجويان ، اساتيد و بويژه فعالين فناوري اطلاعات استان از صميم قلب تسليت مي گويم و بسيار متاسفيم از اينكه آستانه درك و تحمل مسئولين استان حتي در حوزه هاي علوم و فناوري نيز اين چنين اندك است و ضد البته متاسف از اين تصميمات نسنجيده و بسيار نگران از مسابقه خوش خدمتي آقايان مسئول در جلب رضايت مركز نشينان و......

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام صنفی رایانه استان یزد
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا